song.

Friday, February 18, 2011

minat aku tentang yahudi.

salam readers.


malam nie aku nak berkongsi sedikit tentang minat aku yang pelik. iaitu minat aku tentang yahudi. bukan minat nak join agama yahudi. tetapi minat aku nak tahu tentang yahudi. ramai yang bencikan yahudi. 79% menentang yahudi. wow, ramai gak tapi betul ke peratusan itu? aku rase tak. aku pelik sangat dengan yahudi. (kenapa?) beratus ribu tahun kaum yahudi ini mendiami bumi ini. mereka banyak melakukan fasad(kerosakkan) di muka bumi ini. seperti dalam cerita-cerita dalam AL_Quran. kisah2 nabi dan para rasul. kaum nabi lut a.s sebagai contohnye pupus dimuka bumi ini. tidak terkecuali seorang pon. diterbalikkan bumi kerana melakukan seks luar tabi'i.(homoseksual).nabi nuh a.s, kaum_nye yang ditengelami oleh banjir besar .conclusion_nye, kaum terdahulu yang mane melakukan dosa dan fasad akan dijatuhkan bala dibumi. tetapi kenapa bagi kaum yahudi selamat. babylon(iraq),mesir,hittle(jerman),dan sebagainye. antara kuasa yang dahulunya menindas yahudi. banyak cara telah dilakukan pada yahudi. antaranya, bunuh, dera dan sebagainya. namun semuanya_sia2. bilangan kaum yahudi tetap juga ramai. 
disebabkan kaum yahudi ini telah lama hidup di muka bumi. mereka antara kaum yang pandai. (kenape plak?) banyak ilmu ipelajari dari pengalaman yang mereka timba. seperti contoh, sains, matematik, fizik dan sebagainya. jika kite baca dan teliti gaya hidup yahudi. pelik sangat. daging dan ikan tidak dimakan campur. ikan dimasak(tidak goreng) kukus. daging....(x sure). 
lagi pelik, yahudi dibahagikan  kepada 3 golongan.
golongan orthodox, imegrate, dan zionist. 
orthodox_golongan yang tidak menyokong zionist. mereka tidak menyokong kaum mereka yang berfahaman zionism. pelikkan. tidak sokong kaum sendiri. malah lebih menyokong golongan yang tertindak sekarang. (betul ke?) betul atau tidak, nauzubillah. tgk laa kat wikipidia.
imegrate_yahudi yang berhijrah dan menetap di kawasan lain atau berpindah negara dan menetap dan menjadi warganegara. seperti contoh_jewish american. masih lagi yahudi tetapi rakyat amarica. mereka majoriti_nye yang imigrate menyokong usaha zionism.(percaya @ tidak)mereka tidak hiraukan pandangan dan kritikan masyarakat dunia tentang peperangan di baitulmaqdis(jerusalem). tidak kurang yang tidak menyokong usaha zionism. tetapi kelompok ini adalah minoriti. sedikit dan tidak diambil endah oleh kaum yahudi. 
zionism_mereka adalah golongan yang paling ramai. kejam dan jika kita lihat, bilangannye adalah ramai(majoriti)
mereka tidak berperikemanusiaan. berpegang pada ajaran dari kitab talmud(kitab hitam) yang menyeru peperangan dan tidak memperdulikan hak kaum lain. ianya berat sebelah. mereka kejam tidak ubah seperti binatang.(karnivor) 
kesian dan sedih mengenangkan nasib sedara kita kat sane. ape_kan daya. kita tidak mampu untuk berbuat pape. hanya doa dihulur. memohon agar azab dikurangkan dan naikan semangat sedara kita disana untuk terus berjuang.
mereka akan tetap melakukan fasad dibumi Allah S.W.T hingga hari kiamat. tidak ubah macam syaitan dan iblis.


oh, ya_tambahan. kaum yahudi adalah antara kaum yang pandai di dunia. contoh, tokoh fizik, albert einstein dan sebagainye. 
kelengkapan senjata dan kepandaian mereka sangat tinggi. namun begitu, mereka tidak punya hati dan sifat kemanusiaan. kepandaian mereka diwarisi turun temurun.(betul ke?)hmm. bagi aku, ilmu banyak diperoleh darizaman kegemilangan islam.aku rase aku perlu tahu semua nie. bkn fanatik tetapi, aku rase mungkin best bile kite tahu tentang kelompok kaum yang kejam ini. jika mereka sibuk nak tahu tentang kita semua(masyarkat sejagat) kenapa tidak kita. (renung2kan)


aku harap ape yang aku buat nie sedikit sebanyak bole dikongsikan pada pembaca. dan berkongsi ilmu pengetahuan. tidak salah berkongsi maklumat. dan aku harap usaha aku tentang ingin tahu mendalam tentang kaum yahudi tidak memesongkan aku dari jalan lurus. dan Allah S.W.T memberkati usaha aku. aku harap, jika pembaca tahu serba sedikit tentang kaum lahanat nie. harap share laa something. 
bersama bangunkan kaum umat islam dan berusaha. insya_Allah, dengan diiringi doa. kite boleh mengubah nasib umat islam sedunia. amin. :D


salam.

No comments:

Post a Comment